April 7, 2006
(The New York Times News Service) — A range of foods such as soybeans, fruits and green tea contain powerful antioxidants that help reduce a woman’s risk for breast and ovarian cancer, new studies find.
Researchers presenting data this week at the American Association for Cancer Research’s annual meeting in Washington, D.C., also found that vitamin D lowers risks for these cancer.
The new studies build on previous research and do look promising, but it’s too soon to change dietary advice, says one expert, Dr. Rowan Chlebowski, a medial oncologist at the Los Angeles Biomedical Research Institute at Harbor-UCLA Medical Center in Torrance, Calif. ..
(read full artice)
http://news.yahoo.com/s/hsn/20060407/hl_hsn/foodantioxidantsvitamindfightbreastcancer